سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه پوشش فعلی شبکه فاضلاب برای جمعیت روستایی استان کرمانشاه را ۱.۵ درصد اعلام کرد که از میانگین کشور بالاتراست.
کد خبر: ۶۱۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 24 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنافرامرز شوهانی  با اشاره به وضعیت پوشش روستا‌های استان از نظر شبکه فاضلاب، اظهار کرد: حدود ۱.۵ درصد جمعیت روستاییاستان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که این عدد از میانگین کشوری که هشت دهم درصد است، بالاتر می‌باشد.

وی گفت: هم اکنون فاضلاب ۱.۵ درصد از جمعیت روستایی استان در قالب پنج یا شش پروژه فاضلاب و با داشتن شبکه جمع آوری و تصفیه‌خانه، تصفیه می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه در یک مقاطعی قرار بود پروژه‌های فاضلاب روستایی در قالب طرح‌های مشارکتی و با همکاری خود مردم ودهیاری‌ها انجام شود، عنوان کرد: چند پروژه به این شکل شروع شد که تامین تمام مصالح و تجهیزات آن بر عهده شرکت آبفار و اجرا به عهده خود مردم بود که خیلی موفقیت آمیز نبود.

شوهانی بیان کرد: در روستا‌هایی که شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه وجود ندارد، از چاه‌های جذبی برای مدیریت فاضلاب استفاده می‌شود.

وی به وضعیت پوشش آب لوله کشی در روستا‌های استان هم اشاره کرد که نزدیک به ۷۶ درصد است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۲۸۸۶ روستا در استان داریم که ۲۹۶ مورد آن خالی از سکنه است، تاکید کرد: از مابقی روستا‌ها حدود۱۷۵۰ مورد آن‌ها تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

به گفته این مسئول، جمعیت روستا‌های تحت پوشش نیز بیش از ۴۰۲ هزار نفر است.

وی درباره روستا‌هایی که تحت پوشش نیستند، گفت: این روستا‌ها یا جمعیت بسیار کمی دارند و در حد تک خانوار هستند و یا خود روستاییان اعلام کردند که منابع مناسب برای تامین آبرا دارند و نیازی نیست تحت پوشش شبکه قرار بگیرند.

شوهانی سهمیه آبی که هر فرد در روستا‌ها مصرف می‌کنند را ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز دانست و خاطرنشان کرد: در روستا‌ها به دلیل مصرف آبی که برای احشام وجود دارد.میزان مصرف نسبت به شهر‌ها بیشتر است.

وی تعداد روستا‌هایی که اکنون با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند را نیز حدود ۱۴۰ روستا اعلام کرد که در اوج فصل گرما به ۴۰۰ روستا می‌رسد.

وی میزان آبی که در آبرسانی سیار برای هر روستا تعیین می‌شود را ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز برای هر خانوار دانست و تاکید کرد: ما فقط آب مورد نیاز برای شرب را با تانکر آبرسانی
‌می‌کنیم.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آبی که به صورت سیار و با تانکر به روستا‌ها می‌رسد از نظر بهداشتی و سلامت کاملا تایید شده است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار